Wednesday, December 23, 2015

Xpaxkess2015 (Xpax Konsert Era Sayang Sabah)

Assalamualaikum w.b.t
Annyeonghaseyo yeorobeun~~ ^^

How you guys doin'..???
Goooooooooddd...???
Alhamdulillah ^^

Ok, KK-ian!! sapa ada datang time KESS d Kompleks Sukan aritu, tunjuk mukaaa! *hahaha XD
Aku ada pegi sebaaaaab aku mau tengok Afgan.. hehehehehe. Ne laa ne mau ceta time KESS d Kompleks Sukan aritu. Actually memang kuat rasa mau pegi sebab satunya point dia mau jumpa Afgan. Tapi retis yg perform ne semua mua pun hebat2 mahal2 .. lagu2 yg memang top2 sekarang. So rasa aku untuk pegi ne lagi kuat.


11 December 2015, petang di hari jumaat. Hujan membasahi bumi Kota Kinabalu. Aku dua hati actually mau pegi ne. Aku bukan suka sangat pegi tempat crowded lagi2 behimpit sana sni. Tapi aku mau pegi juga sebb aku mok tengok muka Afgan depan2. Lagipun dah lama aku ndak pegi tengok konsert gini. Last aku pegi time Hitz.fm Birthday Invasion di BCCK, Kuching, Sarawak taun 2011 dengan collegemate.
At last aku pun buat decision untuk pegi jugak. Tapi aku lambat sampai. Konsert start pukul 7pm, tapi aku lambat almost sejam jugak laa. Sebab aku bagi settle urusan kedai ne dulu then baru aku begegas balik ruma tukar baju, start engine, jalan~~~



Sampai sana, Alhamdulillah parking ndak laa seteruk yang disangka. Bila sampai, konsert rupanya belum start lagik. Aiihhh, dah masuk pukul 8 dah belum start lagi..??? Then tengok diorang bagi separate zone untuk tengok konsert ne. Ishh, dalam hati kata napa pulak macam ne, setahu aku dengar d radio cuma rock zone sahaja d separate, and rock zone tu ada tiket tau kena bagi. Tiket bole dapat time Dj bagi Q&A and Skuad Era punya game ntah apa ntah. Tapi aku memang laa ndak wish sangat dapat Rock Zone tu sebab bukan lapang sangat mau join game diorang. *Busygiteww

Sekali untuk masuk 2 lagi zone yang di separate tu ada lagi kena bayar itu ini... and I was like @#$%^&&*^%$#..????? WTF! *weitakfaham..?? Time tu dengar someone tgah announce pasal zone yg diseparate tu. Then bila dengar announce tu, tengok orang ramai dah bekumpul dekat Xpax booth. Katanya, untuk masuk zone lebih dekat kena ada tiket. So tiket kalo nak dapat kena beli topup Xpax RM10 atau beli Magic Sim (simkad) berharga RM15. Untuk sekali pembelian ne dapat 2 tiket free tau. *tapi actually ndak la free kalo kena beli benda ne jugak. Aku bukanla pengguna tegar Celcom. So kata mau topup jak, then suddenly kata topup dah habisss giteww, so crew diorang soh beli Magic Sim ne. Satu simkad tu bersamaan 2 tiket.*pandaimarketnampak
Since yg pegi ne ada dalam 5 orang, jadi aku beli laa 3 biji Magic Sim trus. At first diorang ndak suru beli sebab bazir, better tengok dari jauh jak, tapi hellooooooo~~~ aku bukan datang sampai kelam kabut ne mau tengok dari jauh. Ndak kisah laa bayar sikit, bukan salu tengok Afgan depan mata ne kaaann ~~ ^^

After 15 mins urus tiket ne kan, finally we got it and cepat2 masuk zone tu. Actually zone tu belum full lagi, tapi masuk awal sebb mau dapat dekat depan. Tapi masuk jak line depan dah sebaris full. Kesian sangat lah kan, so its ok kita watlek watpis jak sebab hampir 100 meter jak pun dari stage.
Then after few mins, konsert pun start dengan lawak jenaka Skuad Era KK . Actually ndak lawak jgak pun, annoying adalah .. apa tidak, lama menunggu jooo betebiat betul dorang mau start sampai laa ujan rintik2 turun baru diorang cepat2 start.

First intro dari Jesselton Crew diorang buat breakdance. Pastu Johara buat surprised! Best aaa nampak johan buat lawak depan mata. Selalu tgok kat TV, dengar radio but then time ne nampak depan mata sendiri rasa macam Super Spontan live in KK .. hahahahaha *lol XD

After that baru laahh diorang bagi kluar retis2 diorang .. first artist was NBM & Aegy. But then after diorang nyanyi satu lagu, ujan terus turun dengan lebatnya. Tapi diorang tetap teruskan performance diorang. Kami??? Hahahahha jan cakap, memang basah laa jawapnyaa. Aku memang dah pakai denim jacket awal2 kot2 ujan turun lagi at least ada lapis kan. Tapi memang malam tu habis basah kuyup. Aku tengok ada few people was left the place .. sayang sangat. Tapi ada yg masih stay sebb mok tengok retis diorang leteww. *macam aku xp

Dah tu kitaorang decide keluar dari zone cari tempat teduh bawah khemah sementara masih hujan ne and suddenly performance atas stage pun stop lepas jak performance dari NBM &Aegy. Rasa2 nya memang time ne lah, sebab dah lama draftkan entri ne sebab sebok memanjang .. arap2 x lupa lagi kejadian tu, Tapi memang ingat sangatlah kitaorg basah kuyup. Then time tunggu2 nampak Johan turun tepi pentas then bagi $$$ dengan orang2 yang ada kat tepi tunggu dengan kehujanannya. Aku lari dengan selaju yang boleh sebb mau take photo jerr kot, tapi xsempat sebab dia dah pegi arah len pulak. *kesian aku.

Then at the same time stage memang gelap gelita lepas NBM & Aegy perform macam ada technical problem giteww. So ingatkan wayar2 dia kena air ujan kot so agak lama juga laa tunggu smpai laa jam menunjukkan pukul 9. Bayangkan orang yg datang awal mau tengok konsert pukul 7 tapi macam banyak songeh tepaksa tunggu smpai kol 9, Demi Afgan kenoonnn.

So Bila dah start konsert balik, diorang eksen kata "kau suda kanaaa" bilang orang sabah. Diorang buat ala2 Lopz punya program kat Erafm kk tu laaa.. cehhhh ingat orang ne bole kena tipu kaa. Tak caya laaa, memang ada technical problem pun. x_x

So sini aku share picture yang aku enjoy dengan performance diorang ~~ ^^


Mojo






Akim & The Majistret







Akim & Stacy



Time Stacy and Akim duet ne after Akim & The Majistret punya performance .. buat aku jeles time ne bila Akim panggil Stacy 'sayang' bila dia minta Stacy naik atas pentas. omg!! jeles tahap gabaaann~~ tau laa kamurang mau kawin suda .. tapi mas belum dapat let gooo laaa x_x




Stacy






Johara








Afgan





Afgan was the last performer. Dia nyanyi 4 lagu include lagu duet dengan Wan Kyrie. Time Afgan perform ne jam dah hampir tgah malam. Tapi kesyahduan dan kemerduan suara Afgan memang buat orang ndak beganjak lari dari tmpat dorang bediri tu. Uiisshhh ..hebat laa Afgan! I heart uu~~ ❤

Last lagu Afgan bawa is 'Jodoh Pasti Bertemu' .. pastu aku cam ala2 dreaming laa akan bertemu lagi dengan Afgan ne .. hahahaha, bukan apa I am #pcystan .. some people i mean exol know what  mean. Hehehehe, pasti bertemu juaaa~~~ ♪ ♫ ♩ ♬

Lepas tgok Afgan, aku begegas keluar cari booth yg jual album Akim & The Majistret ne, sebb time diorang tengah perform, diorang ada buat announce jugak sapa yg mok beli cd bole pegi cari kat booth katanya.. album Afgan pun ada jgak. Cuma nyaaaaaa x_x aku t'miss mau beli. Lagipun duit lam poket dah habis, time beli cd Akim ne pun pinjam duit dari orang sebb duit besar2 smua tggal lam keta. Duit yg dbawa pun cukup2 beli Magic sim tadi buat tiket untuk masuk zone. Aku pegi konsert mana da bawa beg .. handbag pun takda, beg sikut pn takda. Free hand time ne, sebab malas mau angkut macam2 . bawa money, phone and ic jak. So ini laa kejadian dia .. ne jak sempat beli .. cd Afgan .. hmmm kempunan laa jawapnya, Bukan xmok beli d kedai cd, tapi beli dari diorang ne at least tahu diorang sndiri yg bawa. Cd Afgan pulak, tau yg dia bawa sndiri cd tu. heheheh, its ok laa .. dah past pun. So this is it! Album Patriot dari Akim & The Majistret..  ≧✯◡✯≦✌



Lagu diorang best2 .. aku paling suka
layan lagu #KenanganTerindah dan
#Obses
Bebaloi beli ^^

Korang dah layan lagu2 Akim & The Majistret ke??
Share laa lagu apa paling korang suka dalam album ne..
and one more, since lagu #Potret diorang tecalon kat Juara Lagu 30 ne nanti ..
So Aku ada join fan club akim punya project untuk Juara Lagu ne.
Diorang buat baju #Potret and pakai time AJL30 nex year ne.
Even aku bukan ada kat sana time tu, Pakai kat sini pun boleee ~~ ^^



Oraite gaiiss! Till nex!
Annyeoonngg~~~ ^^

1 comment:

  1. Best nye dapat tengok Akim&The Majistreet live! Fav lagu dalam album is ANUGERAH teeheee

    ReplyDelete